Химияны оқыту үдерісіндегі химиялық эксперименттің рөлі

Автор: 
  • КЕРИМБАЕВА Күләш Заурбековна - т.ғ.к., химия кафедрасының доценті, Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті. Шымкент/Қазақстан. e-mail: kulyash_62@mail.ru
  •  
  • ИСА Айбала Ержанқызы - химия кафедрасының 1-курс магистранты, Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті. Шымкент/Қазақстан. e-mail: aibala_60@mail.ru
doi: 
DOI: 10.47751/skspu-1937-0039

Аңдатпа

Бұл мақалада орта мектептердегі химия экспериментінің рөлін қарастырылды. Оқушылар заттың құрамы мен қасиеттері туралы салыстырмалы мәліметтерге сүйене отырып, ажыратып, қорытынды жасай алады. Орта мектепте химиялық сынауда әрқайсысының өзіндік әдістемелік тәсілі мен мақсаты бар тәжірибенің төрт түрі қолданылады: демонстрациялық тәжірибелер, зертханалық тәжірибелер, тәжірибелік жаттығулар, эксперимент бөлігіндегі аралас типтегі тәжірибелер эксперименттік тәжірибелер, шеберханалар және т.б. қарастырылуда. Химияны оқытуда оқушылардың теориялық білімдерін зертханалық және практикалық жұмыстармен байланыстыра бекіту өте маңызды. Бұл студенттің теориялық білімінің тек бір зат екінші затпен үйлескенде қандай заттар түзілетінін және бақыланатын құбылыстың химиялық маңызын түсінуге қызмет ететін зертханалық тәжірибелер арқылы ғана сақталатындығымен байланысты. Тәжірибе теорияның негізі мен мазмұнын ашуда да тиімді. Сондай-ақ, мектеп оқушылары химияға өте қызығушылық танытады - қызықты, сиқырлы тәжірибелер. Тәжірибелер оқушылардың білімін, зейіні мен дағдыларын тексеру әдісі ретінде қолданылады. Ол сонымен қатар оқушылардың бақылау, іздену қабілеттерін дамытады, білімді өз бетінше алуға, оны жетілдіруге, алған білімдерін практикада қолдана білуге үйренеді. Тәжірибелер химия сабағында, практикалық жаттығуларда дәлелдеу және тексеру құралы ретінде қолданылады.

Кілт сөздер: эксперимент, химиялық эксперименттің түрлері, виртуалды химиялық эксперимент, химиялық эксперименттің негізгі рөлі, эксперименттік есептер.