ХИМИЯ ПӘНІН АҒЫЛШЫН ТІЛІНДЕ ОҚЫТУ АРҚЫЛЫ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТАНЫМДЫҚ ЖӘНЕ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ИКЕМДІЛІКТЕРІН ДАМЫТУ

Автор: 

ҚОЗЫКЕЕВА Р.А.- т.ғ.к., доцент, Оңтүстік Қазақстан мемелекеттік педагогикалық университететі, Шымкент, Қазақстан, ORCID-https://orcid.org/0000-0002-5409-3754
e-mail:kozykeeva@bk.ru
БАЙМАХАНОВА Г. М.- х.ғ.к., доцент, Оңтүстік Қазақстан мемелекеттік педагогикалық университететі, Шымкент, Қазақстан,ORCID-https://orcid.org/0000-0002-8480-8562
e-mail:baimahan-gukanai@mail.ru
ҚАЛИ М. М.- магистрант, Оңтүстік Қазақстан мемелекеттік педагогикалық университететі, Шымкент, Қазақстан, ORCID-https://orcid.org/0000-0001-9666-4597
e-mail:кalievas.s@mail.ru
МУСАБЕКОВ А.Т. - PhD, Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті, Шымкент/Қазақстан, ORCID-https://orcid.org/0000-0001-8597-6499,
e-mail:mussabekov.aidos@okmpu.kz

doi: 
https://doi.org/10.58937/2023-2-10

Аңдатпа. Химияны билингвалды оқыту барысында интербелсенді әдістерді қолдану химияны меңгеруде үлкен маңызы бар оның себебі теориялық білімді балаларға қызықты етіп үйрету арқылы бойларына сіңіру, ең тиімді жол болып табылады. Ал қарапайым дәстүрлі әдіс тілді-пәнді меңгеруде қиындықтарға алып келеді. Себебі оқушының пәнді игеру дағдысымен қатар тілді оның ішінде химиялық терминдерді есте сақтау біліктілігі де артады. Зерттеу жұмысымызда химияны билингвалды оқытудың барысында қандай әдіс тәсілдерді қолданудың, оқушылардың химиядан алған білім дәрежесіне қаншалықты әсер ететіндігін анықтауды мақсат еттік. Сабақ үдерісінде химиядан билингвалды оқыту барысында интербелсенді әдіс тәсілдер жүйелі түрде пайдалану оқушылардың химия пәнінен алған білім дәрежелерін көтеретіндігін көрсетеді. Химия пәнінде сабақтың әр кезеңінде әртүрлі әдіс тәсілдерді қолдануда оқушылардың тілге деген қызығушылықтары және білім дәрежелеріне әсері айқын байқалады.Зерттеу жұмысында пайдаланылған және құрастырылған интербелсенді әдіс тәсілдерді және билингвалды оқытуда сабақ үдерістерінде қолданып, пайдалануға болады. Химиядан жай және күрделі эфирлер тақырыбы мен майлар тақырыбын пәнге-тілді кіріктіре отырып өтілген сабақтардың қорытындысын оқушылардың білім дәрежесіне әсерін айқындау үшін 10-сынып оқушыларымен «Жай және күрделі эфирлер» «Майлар» тақырыптары таңдалып алынып, педагогикалық эксперимент жүргізілді.
Кілт сөздер: Химияны билингвалды оқыту, интербелсенді әдістер, пәнге-тілді кіріктіре отырып оқыту, сөздік қор, электрондық оқулық және презентация.